Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 3 november 2010

Regn och rusk, regn och rusk..

.. är det som gäller just nu. Och då tänkte jag passa på och tipsa om sånt man kan stoppa in i dvd/bluray spelaren och glömma bort just, regn och rusk.
Idag släpptes ju Pacific! (tur att jag vann 200 spänn i en medlems varvar tävlig på jobbet så det inte känns så blodigt att lägga ut 400 spänn. Skynda er att köpa den på Buylando, för om en vecka kostar den ännu mer!) Har ni inte sett Band of Brothers, så är det skandal! Åtgärda det genast!
Pacific är dock INTE en uppföljare som många tror utan man kan se den utan att ha sett Band of Brothers.


Sen släpptes också en till HBO serie idag. (behöver väl inte påpeka längre att allt HBO rör vid blir guld) Nämligen Bored to death. I denna serie får vi följa Jonathan Ames (Jason Schwartzman). Som bokstavligen är uttråkad och för att sätta lite guldkant på tillvaron knäcker han extra (olagligt) som privat detektiv.

Och ska ni hyra film så tycker jag att det är det här som gäller: (klicka på länk för att se trailer)
The Cove
Skönheten och Odjuret
Du och jag
Oskuldens tid
Nowhere boy
Hemligheten i deras ögon
Första dagen på resten av ditt liv

.

5 kommentarer:

  1. Alltså, jag har kollat på band of brothers och ÄLSKADE det, men pacific tyckte jag inte alls var lika bra. Så himla synd för jag hade längtat jättemycket efter den..

    SvaraRadera
  2. jaha, ja boxen ligger hemma o väntar, vi får se vad jag tycker, om jag nu har tid att börja kolla någon gång haha..
    BillieB

    SvaraRadera
  3. Älskar Band of Brothers och brukar kolla om den minst en gång om året. Har sparat på The Pacific, får se när jag hinner se. Och har även Bored to death väntandes :D

    SvaraRadera
  4. Jag såg Nowhere Boy i fredags, riktigt bra!
    Ovanligt bra kostym och mask.
    Jag och min kompis blev lite kära både i John och Paul, hihi.

    SvaraRadera
  5. Tack för tipset med Bored to Death. Jag har nu kollat igenom första säsongen. Riktigt bra!

    SvaraRadera