Bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

tisdag 11 januari 2011

A.W Bauer

Jag har precis kommit från ett möte med Frederik Andersen på A.W Bauer. Det var som en liten dröm att få kliva in i deras lilla värld.
A.W Bauer är ett unikt skrädderi som arbetar precis så som skräddarna gjorde för 100 år sedan. Här arbetar händer, inte maskiner.
Och gissa om jag är spänd, jag har nämligen chans att få en lärlings plats på just detta ställe.


Den här bilden har jag lånat från Welldressed. Frederik står framför en liten del av tygutbudet. Främst tyger från England och Skottland.
Några som också arbetar med sina händer är vävarna på Harris Tweed i Skottland. De har även en fantastiskt mysig film om deras historia.



Mer om Bauer kommer ni nog höra av, jag hoppas på lite studie dagar här framöver.

1 kommentar:

  1. Åh, jag håller tummarna för en lärlingsplats åt dig, det låter ju helt perfekt :)

    SvaraRadera